Звіти показують, що сьогодні ми споживаємо вдвічі більше матеріальних благ, ніж 50 років тому. Іноді ми купуємо певні речі, не замислюючись про справжню природу наших бажань. Ми вибрали 7 психологічних факторів, які змушують нас купувати ті чи інші речі чи оплачувати послуги.
1. Ми думаємо, що це зробить нас безпечними
Наша логіка така: якщо володіння якимись матеріальними благами приносить нам безпеку (житло, одяг, надійний транспорт), то володіння надлишком, безсумнівно, призведе до ще більшої безпеки. Але після задоволення наших основних потреб фактична безпека, яка приходить від фізичного володіння, набагато менш стабільна, ніж ми думаємо. Зайве псується, зникає або просто стає непотрібним.
2. Ми думаємо, що це зробить нас щасливими
Ніхто ніколи не зізнається, що шукає щастя в матеріальних благах – ми всі просто живемо так, як живемо. Ми купуємо більші будинки, швидші машини, крутіші гаджети та вишуканіші речі в надії, що це зробить нас щасливішими. На жаль, справжнє щастя від надлишку матеріальних благ у кращому випадку швидкоплинне.
3. Ми сприйнятливіші до реклами, ніж ми думаємо
У середньому ми бачимо тисячі рекламних оголошень щодня. Кожна реклама несе те саме повідомлення: ваше життя стане кращим, якщо ви купите те, що ми продаємо. Ми починаємо чути це повідомлення стільки разів і під такими різними кутами, що починаємо непомітно в нього вірити. Це не повне засудження індустрії маркетингу. Це просто заклик усвідомити, що їхні повідомлення впливають на нас більше, ніж ми думаємо.
4. Ми сподіваємося справити враження на інших людей
У багатому суспільстві заздрість швидко стає рушійною силою економічної діяльності. Після задоволення всіх наших базових потреб споживання повинно стати не просто потребою. Це стає можливістю продемонструвати світові наше багатство, нашу важливість і наш фінансовий успіх.
5. Ми заздримо людям, які мають більше
Порівняння здається природним станом нашої людської природи. Ми помічаємо, що інші люди щось купують, одягають, їздять. Наше суспільство заохочує ці порівняння. І дуже часто ми купуємо речі, які нам не потрібні, лише тому, що люди з нашого кола спілкування зробили те саме. Культура, зосереджена на вихвалянні надмірностями, завжди матиме неправильне визначення справжнього успіху.
6. Ми намагаємося компенсувати свої недоліки
Ми помилково шукаємо впевненість в одязі, який ми носимо, або в машині, на якій ми водимо. Ми прагнемо оговтатися від втрати, самотності чи душевного болю, купуючи речі, які нам не потрібні. Ми шукаємо задоволення в матеріальних речах. І ми намагаємося справити на інших враження тим, чим володіємо, а не тим, ким ми є насправді. Але ці прагнення ніколи не можуть повністю задовольнити наші недоліки. Найчастіше вони просто не дають нам навіть звернути на них увагу.
7. Ми більш егоїстичні, ніж хочемо визнавати
Важко визнати, що людський дух схильний до егоїзму та жадібності, але історія, здається, дає переконливі докази на нашу користь. Ми прагнемо збільшити розмір нашої особистої сфери, накопичуючи все більше і більше речей. Протягом історії цього досягали силою, примусом, нечесністю та війнами. На жаль, егоїзм продовжує пронизувати наш світ і наше життя сьогодні.